Η Apple επιστρέφει πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ στους... απρόσεκτους αγοραστές εφαρμογών της

Οταν ξαφνικά μέσα σε λίγα χρόνια καλείσαι να κάνεις τις περισσότερες αγορές σου μέσα από ένα κινητό, είναι πολύ λογικό να δημιουργούνται συγχύσεις. Βέβαια, αν και είναι πολύ πιο άμεσο και βολικό να αγοράζει κανείς μέσω του διαδικτύου, είναι στο χέρι του αντί να μπερδεύεται με τους όρους της κάθε ιστοσελίδας, να ψωνίσει ο,τι θέλει με το παραδοσιακό τρόπο.

Ομως όταν πρόκειται για αγορά κάποιας εφαρμογής που αφορά το ίδιο το κινητό του, τότε δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την online αγορά. Η Apple μέσω του App-store, που είναι το διαδικτυακό «κατάστημά» της, παρέχει κάθε είδους εφαρμογή. Ωστόσο, με τον τρόπο που είναι φτιαγμένο το App-store, δεν αφήνει περιθώρια λάθους στους... απρόσεκτους χρήστες του. Πρώτον διότι δεν προειδοποιεί όταν η αγορά μιας εφαρμογής πρόκειται να κοστίσει στον χρήστη και δεύτερον επειδή δεν δίνει το δικαίωμα να «πάρεις πίσω» την επιλογή σου.

Με αυτό το τρόπο διάφοροι κάτοχοι προϊόντων της αμερικανικής εταιρίας έπεσαν στην... παγίδα της Apple και χρέωσαν με μεγάλα ποσά τις πιστωτικές τους κάρτες. Αν δε οι περισσότεροι νέοι που χρησιμοποιούν smartphone ξέρουν να αγοράζουν ο,τι πρέπει και να μην χρεώνουν άσκοπα τη κάρτα τους, τότε τόσο οι μεγαλύτεροι, όσο και οι γονείς μικρών παιδιών που χρησιμοποιούν το κινητό τους δεν είναι σε θέση να ελέγξουν πλήρως τις αγορές τους.

Αφού έλεγξαν τις χρεωμένες πιστωτικές τους κάρτες, πολλοί πελάτες της εταιρίας εξαγριώθηκαν με τη πολιτική του App-store και διαμαρτυρήθηκαν κάνοντας παράπονα αλλά ακόμα και μηνύσεις. Το γεγονός αυτό οδήγησε την ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ να παρέμβει και να αναγκάσει την δημοφιλή αμερικανική εταιρία να αποζημιώσει τους χρήστες που αγόρασαν άθελα τους εφαρμογές από το App-store. Για την ακρίβεια η Apple θα διαθέσει 23.8 εκατομμύρια ευρώ στους πελάτες της, αρκεί να αποδειχτεί ότι οι αγορές τους έγιναν χωρίς τη θέλησή τους, ή χωρίς επαρκή εξουσιοδότηση από τα παιδιά τους. Ηδη, η εταιρία έχει δεχτεί 37.000 αιτήματα μετά την καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η Επιτροπή υποχρέωσε την Apple να αλλάξει τους όρους χρήσης του διαδικτυακού της καταστήματος μέχρι το τέλος Μάρτη του 2014. Στόχος είναι ο χρήστης του κινητού να βεβαιώνει ότι χρεώνεται για αγορές μέσα από εφαρμογές αλλά και να έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει την συγκατάθεσή του οποιαδήποτε στιγμή.

Ωστόσο, οι γονείς διαμαρτύρονται πως είναι δύσκολο να αποδείξουν ότι δεν ήταν θεμιτή η χρήση του κωδικού τους, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα παιδιά τους είτε γνώριζαν το κωδικό τους, είτε ο κωδικός ήταν ήδη εισηγμένος.